ŠT. UR
- TEDENSKO: 1
- LETNO: 32
KRATEK OPIS PREDMETA:
V 9. razredu se učenci pri rednem pouku geografije seznanijo s Slovenijo kot svojo domovino, pri izbirnem predmetu pa raziskujejo domači kraj (Lucijo in Slovensko Istro) in spoznavajo posebnosti življenja v njem, s poudarkom na njegovem varstvu okolja. Vsebine se povezujejo z vsebinami geografije, jih razširjajo, poglabljajo ter konkretizirajo.
Določeno število ur bo izvedenih z delom na projektu, največ pa s pomočjo terenskega dela (kartiranje, analiziranje vzorcev, opazovanje, anketiranje …). Te ure bodo predvidoma organizirane dvakrat mesečno po 2 uri, oziroma enkrat mesečno po štiri ure.
Predvidena so tri štiriurna terenska dela:
- moj domači kraj Lucija
- polotok Seča
- zaledje Slovenske Istre
Splošni cilji izbirnega predmeta (učenci):
- razširjajo osnovno znanje o naravnogeografskih in družbenogeografskih pojavih ter procesih v domačem kraju predvsem s študijem primerov,
- razširjajo prostorske predstave o domači deželi,
- spoznavajo negativne primere človekovega izkoriščanja naravnih dobrin, da bi spoznali nevarnosti, ki jih povzroča rušenje naravnega ravnotežja,
- spoznajo načine onesnaževanja okolja na izbranih območjih in načine ter oblike varovanja
- naravnega okolja za prihodnje generacije,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne pojave in procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- spoznavajo značilnosti, navade in način življenja ljudi na izbranih območjih Slovenije in presegajo predsodke ter stereotipe
- urijo se v uporabi preprostih terenskih raziskovalnih metod, zlasti neposrednega opazovanja, orientacije s pomočjo zemljevidov in brez njih, v uporabi kartografskega in drugega gradiva ter v dokumentiranju ugotovljenega in opazovanega,
- znajo pridobljeno znanje in ugotovitve ustno, grafično, kvantitativno ter pisno predstaviti,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
TEMATSKI SKLOPI:
- Naravno-geografske značilnosti domačega kraja = kamnine, prst, podnebje, vode, rastje;
- Družbeno-geografske značilnosti domačega kraja = gospodarstvo, prebivalstvo, oskrba, promet
- Varstvo okolja = vpliv človeka na pokrajino
- Priprava na geografsko tekmovanje (vsebina določena naknadno)
Znotraj tematskih sklopov bodo izbrane teme glede na predznanje učencev in znanje, ki si ga bodo pridobili pri rednem pouku o Sloveniji.
NAČINI OCENJEVANJA:
Oceno si pridobite trikrat v šolskem letu:
- Delo na terenu – analiza terenskih vaj (dvakrat)
- Raziskovalna naloga